fredag 12 februari 2010

I veckan

Är helt insnöad på kriminal historier just nu. Tittar på Beck-filmer och lyssnar på Stieg Larsson ljudböcker. Spännande spännande.

Vi hade ungdomsseminarium på skolan i tisdags. En ytterst händelserik dag.
Redan på måndagkväll hade jag och min bättre hälft privilegiet att träffa vår två damer från After Eight. De var i stan för att delta i seminariet på skolan.
På tisdag fick vi höra föreläsningar av en sociolog och en ungdomsforskare. Det blev mycket diskussion kring ungdomars välmående i vårt land, vilket förstås ledde till skolskjutningarna. Lite senare fick jag delta som observatör under en workshop med temat toleransfostran. Intressant att höra om fördomar och olika övningar som ska förebygga fördomar och rasism.
Under dagen blev jag och några klasskompisar också intervjuade av radion som ville höra om vår syn på ungdomar. Ni som vill utsätta er för min radioröst (alla ogillar väl att höra sina egna röster) så kan gå in på Vegas sida och lyssna här.

Zabadak projektet fortskrider för övrigt gå in och kolla.

Trevlig helg!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida