måndag 18 januari 2010

Nytt årtionde nya möjligheter!

Till att börja med ska jag klargöra, främst för mej själv, vad den här bloggen ska gå ut på framöver. Har nämligen bestämt mej idag, från och med idag ska jag bara skriva de gånger jag faktiskt har något att komma med. Min blogg har tidigare, innan de senaste månadernas torka, bestått till största delen av tjafs. Vardagen är inte så spännande som vi gärna skulle önska. Givetvis kommer mina inlägg att vara vardagliga men framöver ska de också innehålla något.

Idag kommer min blogg att kretsa kring ämnet sopdykning och friganism. Ifall ni inte är inkomna i ämnet är det inga problem. Tanken är enkel; det slängs en hel del i vår materialistiska värld, till stor del är det grejer utan fel. Tanken är då att man ska ta för sig.

För mej handlar det till huvudsak om mat. Mat kostar pengar och ifall man hittar något dyrt helt gratis så är det väl fint.
Igår kväll gav vi oss ut på upptäcktsfärd bland Åbos sopor. Efter en hel del sökande hittade vi en butik vars sopor ej var skyddade med feta hänglås och övervakningskameror. Med oss hem fick vi i huvudsak kötträtter. Det var köttpiroger, broilerfilé, maletkött osv. en del varor någon som studerar inte skulle ha en tanke på att köpa för pengar.
Förutom att det är ett billigt sätt att fylla frysen så känns det också lite förbjudet. Att om natten ge sej ut för att skaffa mat till hushållet, kanske är det grottmänniskan i mej som kommer fram.

Tack för mej för den här gången. Hoppas alla ägnar en tanke åt hur många som går hungriga i vår värld och ändå låser siwa om sina sopor.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida