lördag 6 februari 2010

Jag funderar åt er som inte har tid!

Jag steg upp för en stund sen. Sitter i soffan och skriver. Helt trådlöst, igår fixade vi nämligen trådlöst internet i lägenheten. Så nu kan man verkligen bära omkring på sin bärbaradator.
Borde egentligen skriva en rapport från mitt senaste besök i Karleby men som alltid så försöker man skjuta allt framför sej.

Bestämde mej ju för att jag bara skulle blogga då jag faktiskt har något att komma med. Här har jag någonting;
Vi handlade för några dagar sen. Köpte vardagliga saker (inte speciellt mycket med tanke på att sopdykningen går så bra) som tex. bröd, smör, mjölk, grönsaker osv.
Vad jag förundras över var toalettpappret som var av en ganska så känd tillverkare och hade under texten "most reliable". Är det viktigt att vårt toapapper är reliable (tillförlitlig,pålitlig, rejäl)? Jag kan se framför mej hur man satt och funderade på fabriken,
- Hmm, vad vill jag ha ut av mitt toalettpapper? Det ska vara mjukt, kanske ha god uppsugningsförmåga och framför allt ska det vara pålitligt!

Men visst, om man sticker sin hand dit solen inte skiner vill man kanske ha ett tjockt och tillförlitligt pappersark över sin handflata. Tycker ändå att "most reliable" är lite väl långsökt och att det skapar en del oönskade bilder i skallen.
När man riktigt funderar över saken kunde det kanske vara en ide för kondom- och toapapperstillverkarna att byta slogans. Kondomer kunde fokusera mer på pålitlighet medan toapappret kunde glida bättre och vara skönare...

Ifall jag inte skapat bilder i er skalle nu så har ni dålig fantasi :)

Goodbajs!

Etiketter: , , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida