fredag 31 oktober 2008

Fredagsförbannad igen!

Idag om Peter Jihde
och andra av satans budbärare.


Fredagkväll. Sitter vid datorn och bloggar på en fredagskväll klockan 22.18. Hur ofta händer det? Idag känns det ändå som om det vore helt okej att sista inne. Vädret idag är så förjävligt att det inte ens skulle duga till att användas när man vandrar från krogen till bilen. Dessutom är det ju halloween idag. Har haft på mig min halloween-halsduk idag och lyssnade massor på Roky Erickson. Halloween är ju ingen högtid direkt, inte många som firar sånt här omkring. På krogen kunde kanske bimbosarna se lite jävligare ut än vanligt.
Nä! Idag blev det till och sitta hemma. Vi har tittat på Doobidoo med familjen (-maja+sanna). Mustachs sångare var med vilket var tufft. Men vad slår morsan över till för någon kanal sen då? Tv4 och deras jävla idol. Idag tände det riktigt på allvar i migoch jag började fundera på hur åt helvete programmet är. För visst okej, jag har ju aldrig varit något stor fan av idol. Men hela programmet är ju så otroligt från röven. De värdelösa deltagarna som förstörs mer och mer för varje avsnitt, juryn och sist men definitivt inte minst denna jävla Peter Jihde.
Den gamla lillasportspegelprogramledaren har fått en för stor del av de nordiska fredagkvällarna. Trots allt är han ju utsänd från helvetet, något som kunde tas i beaktan anser jag. Han ställer sina korkade frågor ser onödigt stressad ut och är allt annat än kvalificerad för sveriges mest sedda direktsänding. Min fråga är alltså om vi behöver denna 40 åring, som försöker se ut som 13, i primetime på sveriges populäraste kanal en fredagkväll. Idag förstår jag ju hur man tänkt, det är ju trots allt halloween, men vanliga fredagar då...?
Det verkliga problemet är ju ändå Hey "jävla" Baberiba-maffian. Dom tänker jag dock inte ta upp ikväll. Nu ska jag bara pissa på teven och sedan försöka lugna ner mig, annars spräcker jag snart nån viktig artär.

Gokväll!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida