måndag 27 oktober 2008

Dittan & Dattan


Idag om musik och andra viktiga ting i mitt liv!

Igår avslutade nordens bästa rockband sin karriär. The Hellacopters hade sin sista spelning i historien och för de som inte kunde vara på plats i Stockholm så sände den live på MySpace. Eftersom pengarna inte räckte till så fick jag sitta hemma vid datorn och kolla. Spelningen var hur som helst mycket lyckad. Och en värdigare avslutning har aldrig skådats. The Hellacopters kommer att bli ihåg kommna som "dom där som slutade". De slutade inte pga. bråk eller droger, ingen dog eller fick någon sjukdom. De bara slutade, och det på toppen. Deras musik kommer bara att gå uppåt härifrån.

För övrigt har jag blivit jävligt musikalisk nu igen. Det känns som om jag vore på gång igen. Förr, eller förr och förr men tidigare i alla fall, så höll jag på så mycket med musik att jag mindre och mindre orkade lyssna på den. Nu har jag fått en nystart och kan lyssna på musik igen. Nu kan jag verkligen sätta mig eller lägga mig i rummet, sätta en skiva spelaren och verkligen få ut något av det igen.
Ska lyssna igenom alla skivor jag köpt men inte riktigt orkat lyssna på ordentligt.
Trummorna har även de dammats av. Nya musiksjälar finns i Öja nu och det känns skönt att bara få jamma. Igår gick vi genom lite låtar man kunde prova på. Få se hur det urartar.


//Joel//

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida