torsdag 3 juni 2010

Oönskad längtan

Fan, säger jag idag.

Att jag aldrig kan vara nöjd. Längtar alltid till något fastän hur bra jag än skulle ha det. Igår på bussen hem kom jag gång på gång på mig själv med att sitta och längta hem till Öja. Här sitter man i nordens häftigaste stad. Får jobba med det man önskat sig hur länge som helst. Vädret är på topp och så sitter jag och drömmer mig tre veckor framåt då jag ska få träffa alla jag inte träffat på så länge.
Det är klart att jag ska längta hem till min bättre hälft men egentligen är det inte så länge kvar och jag borde ju njuta av den tid jag har kvar här.

Idag tänker jag verkligen koncentrera mig på att leva i nuet. Jag ska varken tänka framåt eller bakåt i tiden, bara njuta av att få vara här och nu.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida