torsdag 15 april 2010

Oj, nu var det länge sen sist igen

Våren har kommit tok fort känns det som. Egentligen så har ju hela det här året gått så fort att det inte är sant.
Studierna för i år börjar så att säga, vara på stickan. Nu följer min mycket efterlängtade praktikperiod i Stockholm på ungdomsgården Black Sheep i Solna. Har bara några små uppgifter kvar att försöka plita ihop, under en vecka självstudier. Sen bär det av. Det känns som om jag än en gång ska ut på mitt livs största äventyr. Men för att vara helt ärlig så kan jag aldrig tro att det skulle kunna bli värre än mitt halvår finska armén.
Stället verkar toppen. Både stället jag ska bo på och praktikplatsen. De jag varit i kontakt med på Black Sheep är något alldeles fruktansvärt trevliga och motiverade att få en galen finne till hjälp för två månader.
Hur jag ska lyckas med att hitta rätt på alla tunnelbanor och pendeltåg är en annan femma. Men man lär ju sig av sina misstag och det är ju just för att lära mig som jag åker iväg.

Jag kommer förstås att sakna en hel del också. Våren i Åbo hade ju varit trevlig att spendera tillsammans med Sanna. Men nu får hon istället komma över och hälsa på.

Sommarjobb kommer också att bli ett av sommarens äventyr. Jag kommer hem från Stockholm någon gång efter den 18 juni (kungligt bröllop). Efter avslutad praktik kan man säga att jag står inför ett stort problem, dvs. 2-3 månader utan studiestöd eller sommarjobb samt en hyra på 250 euro som ska betalas. Förhoppningsvis kommer jag att få jobba med brorsan i skogen i sommar. Det vore ju bra träning men något 9-5 jobb 5 dagar i veckan lär man ju inte orka med. Ändå kan jag se det som avslappning att inte behöva tänka så mycket som jag varit tvungen till i vinter.

Hur som haver. Jag kommer att försöka skriva mer under min praktiktid. Så ifall ni är intresserade av att läsa hur en helt bortkommen pampaspojke klarar sig i storstaden är det bara att skurra förbi här.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida