torsdag 29 april 2010

Situation(en i) Stockholm






































Livet är så när som på topp här i Svearikes
hufvudstad Stockholm. I morgon har jag jobbat på Black Sheep en hel arbetsvecka.

Jag har det jättetrevligt, givande och spännande. Alla är obeskrivligt snälla mot mig och jag har blivit emottagen som en förlorad son. Både här i Rotebro hos min värdfamilj och i arbetslaget på Black Sheep.

Den här första veckan har till mångt och mycket gått ut på att lära känna människor och omgivningar. För varje dag som går så kommer jag mer in i rollen som ungdomsledare Black Sheep-style. Jag hoppas att utvecklingen fortsätter i takt med att jag lär känna mer människor som rör sig kring gården.

Idag har jag också varit inne i Stockholms centrum och träffat kära syster Maja. Hon var på väg söderut för att träffa högvis med släktingar. Tyvärr kunde jag inte haka på eftersom vi i morgon, valborg, ska medverka i ett evenemang i Solna. Vi hann dock med en snabb brunch och lite stadsvandring innan vi med enad tankekraft hittade till hennes buss. Därefter tog jag tunnelbanan ut till Solna och började ännu en superb dag på Bredkilsbacken.

Borde verkligen börja sova lite nu... I morgon kommer att bli en lång dag! Gonatt på er!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida