söndag 25 april 2010

Första helgen i Sthlm

Sitter här på den utbäddade soffan sin kommer att vara mitt hem i den kommande två månaderna. Hemma hos familjen i Rotebro. Idag har jag tagit det lugnt. Vaknade tidigt men har mest bara suttit och slösurfat i sängen. Varit ut och promenerat runt i området lite men inte mer.

Igår däremot var det en heldag ute. På förmiddagen var jag ute och vandrade runt i Rotebro. Hittade min egen väg till stationen och handlade lite på prisxtra. Till lunch blev det nudlar och lite bröd med finsk jaktkorv på.
Kring klockan två stegade jag iväg till stationen och tog mej in till Solna. Där fick jag uppleva Stockholms fotbollsyra utanför Råsunda. Innan matchen började hade man en konsert i parken bakom arenan. Där spelade ett av banden från Black Sheep och jag fick träffa både ungdomar och anställda. När matchen började och folket gick in hjälpte jag till att plocka ihop och köra tillbaka utrustning till Black Sheep. Därefter traskade jag till stationen och tog pendeltåget hem till Rotebro.

Imorgon blir det praktikstart och jag ser fram emot det något alldeles fruktansvärt. Ska försöka fotografera lite nytt snart också!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida